14 mei 2012: Montréal, Quebec – Trois Rivieres, Quebec – Quebec City, Quebec

We ontbijten vanochtend in het winkelcentrum onder het hotel, waar een complete foodcourt is. We kiezen beiden voor een ontbijtsandwich met ei, kaas en tomaat + een beker koffie en dat voor maar $ 4,-

IMG_2674 IMG_2675

Nadat de blog is bijgewerkt en de koffers weer dicht zijn, gaan we naar de parkeergarage om de auto op te halen. Omdat onze TomTom het in Canada niet doet, heb ik de route om de stad uit te komen via Street & Trips gemaakt en even overgeschreven. Gelukkig hebben we in de omgeving van het hotel weer flink wat afgelopen, zodat we ook vrij snel op de weg zitten die ons uiteindelijk naar Quebec moet brengen.

Op de bordjes zien we een verwijzing naar het Olympisch Stadion, waar in 1976 de Spelen zijn gehouden; dit is te makkelijk om zo maar voorbij te laten gaan, dus maken we nog even een tussenstop.

IMG_4574 IMG_4575
IMG_4576 IMG_4579

Op voorspraak van Katrien en Luc Geerooms, die wij kennen van het Alles Amerika forum, bezoeken wij vandaag Trois Rivieres.

Na een korte rit van ongeveer 1 uur, komen we aan in Trois Rivieres, waar ik gelijk bij het Visitors Center binnenloop, waar ik alleraardigst wordt ontvangen. Ik krijg een plattegrond van de stad, een boekje om zelf een historische wandeling te doen, advies waar je kunt eten en tot slot, een bon, waarmee ik die dag gratis in de parkeergarage mag staan.

Op weg naar de eerste bezienswaardigheid, komen we al weer prachtige, oude(re) huizen tegen; wat opvalt is dat er nogal wat te koop en/of te huur staat.

IMG_4586 IMG_4587
IMG_4596 IMG_4594

De temperatuur is inmiddels 24 graden Celsius en het is bijzonder aangenaam wandelweer.

IMG_4603 IMG_4601 IMG_4605

Het Park Champlain is niet heel bijzonder, maar het biedt voldoende mogelijkheden om even rustig te zitten.

Wij vervolgen onze wandeling en komen langs een begraafplaats, waar de mensen in 1908 zijn herbegraven. De oorspronkelijke begraafplaats is een van de oudste van Canada.

IMG_4613 IMG_4616
IMG_4612 IMG_4624

Hier staan 3 monumenten ter nagedachtenis aan strijders door alle tijden heen.

IMG_4623 IMG_4622 IMG_4646

Er is ook nog een prachtig gerestaureerd klooster met een schitterende zonnewijzer aan de gevel.

IMG_4630 IMG_4631
IMG_4634 IMG_4636

We zijn inmiddels bij de rivier aanbeland, maar ook daar staan nog prachtige huizen, ook al zijn ze dan misschien niet zo oud.

IMG_4644 IMG_4638

Het is inmiddels 2:30 PM en we hebben allebei wel trek gekregen en dus gaan we op zoek naar een gezellig terras. Jammer genoeg is de haven daar niet geschikt voor gemaakt.

IMG_4637 IMG_4653

We bestellen een kannetje Sangria en Marijke neemt een Panini Toscane en ik een Club sandwich met “echte” Belgische frietjes.

IMG_4656 IMG_4654
IMG_2678 IMG_2677

We laten het ons goed smaken en als alles op is, gaan we terug naar de parkeergarage en vervolgen wij onze weg naar Quebec.

P1040191 P1040192

We moeten het weer doen met wat handgeschreven aantekeningen, maar op de een of andere manier slagen we er in niet in om het hotel te vinden en besluit ik dan om, midden in de stad, de laptop even te pakken om Street & Trips te raadplegen en het blijkt dat we maar een paar honderd meter verwijderd zijn van ons hotel, het Best Western, Quebec.

De reden dat we het niet konden vinden is heel simpel: het is allemaal eenrichtingsverkeer, waardoor je er op de heenreis, langs rijdt, zonder dat je dat weet.

Er is valet parking, dus de koffers uit de auto, sleutels afgeven en lekker naar onze kamer, waar ons een verrassing wacht; de bedden staan niet naast elkaar, maar tegenover elkaar.

P1040196 P1040199

We drinken op de kamer lekker een borreltje en rond de klok van 8:00 PM gaan we op zoek naar een restaurant en we hoeven niet lang te zoeken; recht tegenover het hotel is een Thaïs/Vietnamees restaurant en we besluiten daar te gaan eten. We kiezen voor een complete rijsttafel voor 2 personen, bestaande uit soep, loempiaatjes met salade, rijst met groente en St. Jacobsschelpen en 3 vleesgerechten (beef, varken en kip) met een toetje en een kop koffie na.

IMG_2680 IMG_2682
IMG_2684 IMG_2685

Ook vanavond weer heerlijk gegeten en om 9:15 PM zijn we weer terug in het hotel, waar wij nog een aflevering kijken van Zone Stad. Om 11:30 PM gaan we slapen.

We hebben vandaag ongeveer 180 mijl gereden.

Dit bericht werd geplaatst in Van dag tot dag en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op 14 mei 2012: Montréal, Quebec – Trois Rivieres, Quebec – Quebec City, Quebec

1. Agnes zegt:

Wat een heerlijk weer hebben jullie, wij zitten in bulgarije met 15 graden en regenen onweer….maar we hebben het netzo naar onzezin als jullie. Leuke dag er zeg!!!!